måndag 2 november 2009

Sex

Hur är det för andra som levt med en sexmissbrukare... hur har ert sexliv varit under tiden er man/kvinna missbrukat sex? Vad jag förstår så har många ett till synes "normalt" sexliv hemma, och det är därför ännu svårare att ta till sig varför ens respektive sökt annat.

I vårt fall har sexlivet varit under all kritik. Under det senaste året kan jag räkna gångerna vi haft sex på min ena hand. Och tyvärr har det inte varit mycket bättre innan heller.

Detta gör att jag verkligen känner att han gjort detta ISTÄLLET FÖR att ha sex med mig. För att han inte attraheras av mig.
Jag känner inte att det är mitt fel på något sätt att han inte gör det, utan tycker bara att det är jobbigt att det är så... Förstår inte varför han bedyrar att han älskar mig, för älskar man någon så vill man väl även ha sex!?


Igår i alla fall, ca åtta veckor efter hans "uppvaknande" och ett par veckor efter att hans avhållsamhet på sex veckor är avklarad, hade vi sex. Det är andra gången sedan vi fick barn (i mars), och fjärde eller femte gången sedan i juli förra året.
Jag visste inte om jag ville. Visste inte om jag inte ville för att jag var arg på honom eller om det var för att jag skulle känna mig otillräcklig.

Det kändes bra. Jag grät efteråt. Jag vet inte riktigt varför, tårarna bara kom. Kanske av lättnad.

Det var ett sex som fick mig att känna mig attraktiv, sexig... Jag kände att han var närvarande och att han ville ha sex med MIG.

Jag vet inte vilken väg vi kommer att vandra. Jag vet inte var vi kommer sluta. Men det här var en liten milstolpe. Förhoppningsvis känner han likadant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar