fredag 27 november 2009

Idag är en dålig dag

Idag känns allt bara skit. Egentligen började det nog igår när jag tog ett bad, och föll i gråt där när jag satt och hade det som bäst. Det är inget ovanligt i att jag gråter en skvätt om kvällarna, men det händer oftast efter att sambon gått och lagt sig.

Jag klev upp ur badet som inte längre var så trevligt, och så kom han in när jag sitter där på toalettstolen och gråter... Han säger först inget, men kramar mig och torkar mina tårar. Efter en stund säger han "är det ingen bra dag idag?" och hela mitt inre skriker "INGEN dag är en bra dag!", men utåt fortsätter jag bara gråta. Jag vill att han ska hålla om mig och säga att han älskar mig, att jag är finast i hela världen, men han säger "är det något jag kan göra?". Jag säger att han kan gå ut med hunden, som ligger bredvid och ser ledsen ut även han, och att jag vill ha en kopp te när han kommer tillbaka.

Idag fick jag ett sms där han frågar om det känns bättre idag och han säger att han tycker att det är så jobbigt att se mig ledsen. Jag svarar med det längsta smset jag nånsin skrivit att det känns inte bättre idag, det känns jättejobbigt alla dagar! Jag skriver att jag vill att han ska säga att han älskar mig, att jag inte tycker att det är så himla illa att han kollat på porr utan det värsta är att han flirtat med andra, smsat, träffat nån på fika, att han gett andra komplimanger men inte mig...

Han svarar att han försöker bli bättre på det där med att ge mig komplimanger och bekräftelse. Han svarar att han jag är fantastisk och att han inte vill byta bort mig mot någon i hela världen.

Jag funderar på om det kommer att hjälpa att han blir bättre på att ge mig komplimanger. Jag funderar på om jag kommer att kunna leva med minnena att han gett andra det jag vill ha men inte fått. Jag funderar på hur det hade varit om han gett mig bekräftelse samtidigt som han gjort allt detta andra, hade det känts annorlunda då? Hade det känts bättre? Hade det varit lättare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar