lördag 14 november 2009

Är det en del av hans beroende?

Tyvärr blir det alltför sällan jag skriver här. Inte för att jag inte funderar på något utan för att jag har häcken full med massa jobb. Man skulle kunna tro att man skulle ha någon minut över emellanåt när man är mammaledig, men icke! Det är ju inte så lätt för er att veta, men förutom mitt heltidsjobb som jag är föräldraledig från så driver jag ett litet företag som denna höst gått väldigt bra. Mitt företag tillverkar produkter som tar ganska mycket tid i anspråk och därför kan man kanske diskutera det där med "gått väldigt bra", för hur mycket tid ska man lägga ner och hur mycket vill man få betalt?! Men jag tycker iaf att när efterfrågan är större än tillgången, och man finns på några av Stockholms och övriga Sveriges "fina" butiker, då känns det som det går väldigt bra :o)



Vad jag iaf funderat på, bland annat, den sista tiden är det här med att vårt sexliv plötsligt blommat upp. Vi har haft sex fler gånger de senaste två veckorna än det senaste 1½ året, och det har känts bra, men efteråt så kan jag inte låta bli att fundera på om det är en del av hans beroende. Att det efter att han har gjort en del framsteg och inte haft några kontakter via nätet, sms osv, börjar "klia i fingrarna" på honom och att han då vänder sig till mig för att det är tillåtet...

Men så tänker jag tillbaka till mitt besök hos psykologen för någon vecka sedan, och hennes ord att det är ju det man vill, att han ska vända sitt behov till att inkludera mig och inte andra. Då känns det lite bättre.

Appropå det där besöket hos psykologen så kändes det bra. Hon har min sambos bakgrund eftersom han gått dit tidigare så jag behöver liksom inte förklara den. Det blev väl inte så mycket mer än lite presentation och lite prat om hur allt började för mig, när jag kom på honom första gången osv. Men jag ser fram emot nästa besök. Det känns bra. Det känns som ett steg i rätt riktning - vart det nu kommer bära av...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar